ELDER 11. Sektör Toplantısı

EPDK Başkanı Yılmaz: “Nasıl ki biz ayrıştırıcı değil birleştirici bir anlayışla görev yapıyorsak, sektörümüzde görev yapan herkesten de takım ruhu bilinci ile hareket etmesini bekliyoruz”

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) Başkanı Mustafa Yılmaz, bu yıl on birincisi düzenlenen Elektrik Dağıtım Hizmetleri Derneği (ELDER) Sektör Toplantısı’nın açılışında konuştu.

2017 yılında yazılı başvuru yoluyla EPDK’ya elektrik sektörüne ilişkin 50 binden fazla tüketici şikayeti iletilmesinin önemli bir husus olduğunu ifade eden Başkan Yılmaz: “Buradan bir kez daha hatırlatmak isterim ki tüketici şikayetlerinin ilk muhatabı dağıtım şirketleri ve dolayısıyla çağrı merkezleridir. Zira serbest bir piyasada kamu ancak müşteri ile şirket arasında çözüm bulunamayan konularda devreye girmelidir " dedi.

Çağrı merkezlerinde çalışan personelin tüketicileri en faydalı ve en hızlı şekilde bilgilendirmelerinin ve sorunların çözümü için de en doğru şekilde yönlendirmelerinin büyük önem taşıdığını vurgulayan EPDK Başkanı: “Çağrı merkezi personeli mutlak surette gerekli eğitimlerden geçirilmeli, tüketicilerimiz muğlak cevaplarla veya baştan savma bir tavırla karşılaşmamalıdır" ifadelerini kullandı.

EPDK olarak yeterli ve kaliteli hizmet sunumunun temini için üzerlerine düşen düzenleme, bilgilendirme, denetim gibi çalışmaları titizlikle yaptıklarını belirten Başkan Yılmaz, sektör temsilcilerinden de başta hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyeti olmak üzere her alanda azami çaba göstermelerini beklediklerini söyledi.

"Nasıl ki biz ayrıştırıcı değil kucaklayıcı ve birleştirici bir anlayışla görev yapıyorsak, sektörümüzde görev yapan herkesten de takım ruhu bilinci ile hareket etmesini bekliyoruz" diyen EPDK Başkanı Mustafa Yılmaz, sektörde başarının da başarısızlık gibi müşterek olduğunu vurguladı.

Başkan Yılmaz, bu doğrultuda geçen yıl ki yatırım gerçekleşmelerinin kendilerini memnun ettiğini belirterek: "Yatırımlar konusunda yeni tarife döneminde çıtayı yükseltmemize rağmen dağıtım sektörünün bu yüksek çıtayı yakaladığını, hatta aştığını gördük. Dağıtım şirketleri 2016 yılında 4 milyar liralık tarifelere esas yatırım yaparken 2017 yılında bu rakam 4,7 milyar liraya ulaştı ve öngörülen yıllık yatırım tavanının yaklaşık yüzde 34 üzerinde bir gerçekleşme söz konusu oldu. Yani şirketler; uygulama dönemi için belirlenen kurul onaylı yatırım bütçesini öne alarak kullanmayı tercih ettiler ve yatırım konusunda hevesli ve iştahlı olduklarını ispat ettiler" diye konuştu.

Dağıtım şirketlerinin daha etkin hizmet vermesi için akıllı şebeke yapısı kurmalarını sağlayacak mevzuat düzenlemelerini yaptıklarını da vurgulayan EPDK Başkanı Mustafa Yılmaz konuşmasını şu sözlerle noktaladı:

"Bitme noktasına gelen ve EPDK destekli bir proje olan Türkiye Akıllı Şebekeler 2023 Vizyon ve Strateji Belirleme Projesi'nin ülkemizin teknolojik altyapılarına yapılacak yatırımlar için aydınlatıcı bir rol üstlenmesini bekliyoruz. Yeni dönemde, teşvik esaslı tarife düzenlemeleri ile akıllı şebeke yatırımlarının yaygınlaştırılması için tüm elektrik dağıtım sektörünü motive edecek düzenlemeler yapacağız. Kayıp kaçak oranının asgari düzeye indirildiği, küçük ölçekli ve yenilenebilir kaynaklı üretimin desteklendiği bir dağıtım şebeke altyapısını inşallah önümüzdeki günlerde sektörümüzle birlikte kuracağız. İnanıyoruz ki akıllı şebekeler; daha üstün hizmet kalitesi ve daha yüksek müşteri memnuniyetini de beraberinde getirecektir."


16.05.2018 - 16.05.2019 Birimi : Basın Müşavirliği   Görüntülenme Sayısı: 785